Odugliga kvinna

Min man är ju borta, i Spanien med min pappa, min svärfar och min bästa killkompis.

Då går biljäveln sönder!!!!!!

Gubben var så snäll att han bytte däck på den skrotbilen som startar oftast av de skrotbilar som vi har.
Då jag hämtade dottern på innebandyn började batterilampan lysa. Sen rasade tempmätaren. Jag kan inte mycket om bilar. Men jag fattade att det var nåt stort fel på gång. Innan vi hade hunnit hem så klonkade det o plångade det. Vi lyckades studsa oss hem. Då vi rasade in på grusgången så small det knepigt under huven och då vi stannade på gården så lät det som att det satt en väldigt liten människa med hammare under huven och försökte slå sig ut.
Det luktade apa.
Jag som är rädd för allt sånt där vrålade till dottern : SPRING!!!!
Vi rusade ner på gården, en bra bit från bilen, för jag var övertygad om att den skulle explodera.

Det hände inte.
Men fläktremmen hade gått av. Illa nog det.

I morse tog vi lådbilen till dagis. Då drabbades jag av sinnesförvirring. Igen.
Glömde bort att det börjar bli vinter och att det brukar betyda att det blir halt ute.
Inga vinterdäck på.
Det är lätt att få sladd.....
Tur att jag är bättre på att köra bil än att laga dem!!!!

Kommentarer
Postat av: lotta

ja visst är det roligt å ha bil...iaf när dom fungerar å det bara är å köra

2008-11-06 @ 08:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0