Skit i satinet

Det gjorde jag!
Orkade faktiskt inte leta rätt på det ,så jag tog ett gammalt lakan ist.
Ett sånt mjukt, inlegat o så.
Duger säkert lika bra.

Sen kan jag säga att jag kom på medans jag satt där o rynkade sex m tyll varför min kjol bara fick hänga.
Jo, därför att min mamma var smartare än jag hon, minsann då för snart tjugo år sen så tänkte hon:
-Ja, jag tänker minsann inte göra mej besvär att krångla så att hennes kjol står ut.
Det är bara jag som är så dum. Sitter vaken hela natten o rynkar som fan.

Men nu har jag lärt mej flera saker. Trots att jag snart är 38 år så visste jag inte innan:
Katterna gillar att klättra i tyll. Och det blir fina hål av dom.
Tyll är väldigt vasst. O om man rynkar sex m så blir det väldigt tjockt.
När man rynkar så är det väldigt lätt att tråden har sönder fingrarna. Den skär liksom in.

Men det senare antar jag att jag fick som straff för att jag satt o funderade över varför jag inte bara hade fött pojkar.
Men med min otur så skulle jag väl få fyra pojkar som skulle ha tyllkjolar allihopa.
Fast å andra sidan, är man pojke o gillar tyll så syr man säkert själv oxå.


Idag skulle jag ju få ryggen lagad.
Men han vägrade. Jag skulle absolut få åka upp o ta prover först, för att se att det inte är njurarna som spökar.
Vi bor ju ett par mil utanför vårdcentralen. Så jag tänkte att jag kunde ju lika gärna stanna kvar i stan medans jag ringde sjukvårdsupplysningen.
Där var det kö.
Jag skulle få vänta 34 min innan de ringde upp. Då blev jag ju tvingad att gå i affärer lite. Klädaffärer.
Hittils så har strejken kostat mej 654 kr.
Hade kunnat bli dyrare, men då ringde de upp.

Jag skulle få komma in, o jag tänkte tanka på vägen dit.

Tankningen gick inte bra. Jag tappade själva slangen o sprutade bensin över mej o på marken. Tur bensinen är billig. Så man kan använda den som hudkräm, menar jag.

Väl på sjukan så behövde jag inte vänta länge.
Doktorn kom o hämtade mej, o jag sa att jag luktade som en mordbrännare. Han sa: Jag hör lite dåligt, men om du sa det jag tror att du sa så får du gärna säga om det.
Tror fan det.

Han konstaterade att mitt bäcken hade hoppat ur led. Piller o vila. Sen skulle nån bryta tillbaka skiten igen. På måndag. Fram till dess får jag ha olika höjd på sidorna.
Tur jag inte är singel. Hade ju vart svårt att sminka bort ,menar jag.
Doktorn ställde sig på alla fyra på sängen för att visa hur jag skulle ta mej i o ur.
Då åkte hans byxor ner över rumpan.
-oj då, sa han. Här visar jag halva rumpan för dej.

Men inte gjorde det nåt. Det var det närmaste en naken doktor jag nånsin kommer att komma.

Jag hann konstatera att han hade mer hår där än på huvudet.

Nu ska jag gå ner o gömma schampot för min man.
Han jobbar natt, o kommer att duscha i morrn då han kommer hem. Eftersom att vi har nästan slut på schampo, o jag ska åka bort i morgon , så anser jag att jag har större behov av ett rent huvud än han.

Jag är en hemsk fru.

I morgon har jag bytt ut min tvååring mot min mamma,. Kan bli spännande.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Irran

Kan man skratta ihjäl sig, trodde jag skulle göra det nyss. Kram

2008-05-24 @ 08:03:14
Postat av: lotta

du är bara för underbar..kramar om

2008-05-24 @ 16:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0