I lördags....

Min älskade dalmas skulle ju slänga in sina arvingar här medans hon o hennes delägare skulle in o ruska om IKEA. Vi hade ju bestämt ifrån början att vi skulle ha sån sleepåver här.
Det betyder att hennes två pojkar sover med vår son nere i vår dotters rum. Vår dotter rymmer till vår tvåårings rum, o min kusin sover där det finns plats. Hon är inte kräsen.

Hon ringde då dom var på väg o sa att hennes jobbarkompis skulle följa med hit, för att hon gärna ville träffa mej.
Va? Mej? Som är där jag är o ser ut som jag gör o bara kan göra inget annat.
Sen kröp det ur min kusin att hennes kompis make oxå skulle följa med hit.
Detta är ju alltid lika roligt. Jag menar, att få hit några som aldrig har vart hit just då det ser ut som undantagstillstånd har rådit här hemma i flera månader.
Fast jag orkade ärligt talat knappt bry mej om detta faktiskt.

Sen hände det. Dom kom! Dalarnas svar på allt ni kan tänka er.
Det var som en storm drog in då dom kom.
Unga, snygga fräscha tjejer, som dessutom luktade otroligt gott!
Antar att det var ett tag sen min kusin bantade, för lukten hade gått bort.
Hursom, min kusins jobbarvän var precis som min kusin. Hon smittar alltså!
Hon var inte bara snygg. Hon var ortroligt trevlig oxå!
Det är en fin egenskap. O ganska sällsynt för att va dalmas. Fast hon är nog en sån där brud som silar mygg....
Hon pratade med samma dialekt som Roger Pontare.
- Du vät, ja är frå  norrland ja, sa hon.
Jo tack. Det hördes.

Efter kaffet tog dom på sig gummistövlarna o drog till Ikea. Jo, min kusin är lite sådär knepig hon. Kappa, svart klänning o gummistövlar. Fast det är väl ifs aldrig fel att va förberedd på oväder.


Sedan kom dom tillbaka o vi drog igång maten.

Jag tänkte så under matens gång att denna jobbarkompis till min kusin inte kan ha haft en lätt uppväxt.
Jag antar att hon inte var omtyckt hos tjejerna. Men älskad av killarna.
Snygg, smart o rolig. Och grov i munnen.
Jag kunde inte göra annat än att fullkomligt älska denna varelse!
Vilken otroligt mysig brud!

Hennes man var oxå helt ok. =)
Jag beundrar honom som står ut med dessa två virrpannor.
Han är en stark man.

Eller döv.


Vi sjöng singstar till halvfem på natten.
Och ju mer jag drack, desto bättre sjöng jag.
Och desto sämre sjöng de andra!
Helt klart en kanonrolig kväll. Hoppas att det blir flera såna!!

Jag fick höra en hel del roliga historier om min kusin. Jag ska berätta en del sen.
När jag har slutat rodna.
Nu måste jag sova.
Men jag återkommer i morrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0