Jadu Gumman

Min älskade kusin. Hon med gaser som låter som en trasig raggarbil o luktar som döden...

Hon är ganska bra ändå faktiskt. Fast hon bor i Dalarna. O har en djävulsk dialekt.

Hon har alltid vart lite knepig, fast på ett bra sätt. Hon hörs. Sen om det är då hon ropar på bred dalmål:
Åh, jag ser ut som ett ras! Eller då hon skrattar så det bara kluckar. Det har hon alltid gjort.
Och ändå älskar jag henne.
I alla frisyrer som hon har så älskar jag henne. I alla färger o i alla konstiga former, älskar jag henne.
Hon har en konstig förmåga att påverka folk.
Fast jag tror inte att hon vet det.

Det säger ganska mycket om mej.
Hon smörjde på zinksalva på min tandborste då jag sov där.
Sen stod hon där o blånekade, tills hon helt enkelt inte kunde hålla sig.

Fick hon inte som hon ville då dom var o hälsade på mej så sa hon: Jag säger till min mamma att vi ska åka hem.
Jag var tydligen jätterädd för att hon skulle åka hem.

Hon fick oftast som hon ville.


Så är det än idag. Denna färgstarka dalmas hoppade skiten ur våra barn på studsmattan. Hon bara klev upp på mattan o visade dom att gammal är äldst.

Tills hon slog hastighetsrekord in på toa för att hon höll på att kissa i byxorna. Det blir så då man hoppar o har fått barn. Man pinkar på sig.

Iaf. Hon har ju blivit singel.
Häromdagen fullkomligt lyste min mobil upp av hennes samtal.

Hon har njutit! En hel söndag.
Och det fina med denna person är att hon känner sig manad att berätta detaljer för sin lönnfeta, stressade, håretbarahäänger kusin.

Hon: Nu har jag vart singel på riktigt.
Jag: Vadå?
Hon: Jag har upplevt en riktig man!
Jag : Vadå?
Hon: Han visste vad en kvinna vill ha han!
Jag: ok...?
Hon: Vi låg i sängen ända till fyra!
Jag: hmmm
Hon : Djävlar vilken utrustning! Jag trodde jag skulle svimma!
Jag;
Hon: Fan va jag behövde detta.
Jag:



Jag menar: Jag är såååå glad för din skull hjärtat =)
Och jag är samtidigt glad att jag fick dela detta äventyr med dej.
Tror jag....


Öland se upp!!! I sommar kommer hon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0