Kalle med kollen

Det är tur att jag fungerar så bra.
Jag skulle behöva gå en sån där intensivkurs i att lära sig att använda sin hjärna.

Den har tydligen sagt upp sig.

Min man kom i går o frågade vart nittonåringen hade gjort av sin bärbara dator nu då hon har åkt.
Men jag vet väl inte , svarade jag.
Den är iaf inte på hennes rum, sa han. Det är bara laddsladden som ligger där.
-Jaha, men jag tänker inte lägga ner nån större energi på att lokalisera den nu, jag få ta det då hon ringer, svarade jag.
- Ja, det är ju märkligt att den är borta. Min man tänkte tydligen diskutera denna dator ett tag till.
- Hon har väl lånat ut den då, sa jag. Mest för att få igen truten på honom, eftersom att jag ändå inte kunde göra nåt åt saken just då. Fel taktik..... det blev värre gnäll. Det finns ingen annan som har användning av hennes dator, osv.
Han har ju naturligtvis rätt. Men jag orkade inte tänka just då. Eller då heller.

På kvällen hade jag min dotters bästa vän på msn.

vet du vart  bärbara är?

> Hon säger:

dator??

> hon säger:

du hade väl låna ut den??

Jag säger:

jag?

Jag säger:

till?

> Hon säger:

vet inte tyckte hon sa de vaA??

> Hon säger:

inte en aning

> Hon säger:

kommer inte ihåg

Jag säger:

datorn är borta, med inte laddaren

> Hon  säger:

hmm mmysko

Jagsäger:

mmm



 >Hon säger:

men vi prata ju om de



> Hon  säger:

kommer du ihåg de då när jag fråga om hon skulle ha me d sig datorn

Jag säger:

ja, o vi sa nej

Jag säger:

både hon o jag

Jag säger:

men sa hon dåatt den var utlånad?

> Hon säger:

jaa och då sa hon har du hämtat den mamma ?

> Hon  säger:

eller så fråga hon om du fått tillbaka den

> Hon  säger:

tror ja

Jag säger:

ja just ja

Jag säger:

tack

Jag säger:

det är ju för fan jag som skulle ha fått den av min kusin

Jag säger:

tack min älskade unge

> Hon säger:

jaaaaaa

> Hon säger:

precis

> Hon  säger:

du ser va smarrrrt ja är

> Hon säger:

haha

Jag säger:

du är go du

Jag  säger:

nästan som du skulle va min

> Hon  säger:

ja nästan så

Jag säger:

nu är frågan. Undrar om jag fick den o har tappat bort den eller om hon har den kvar

Jag säger:

suck

Jag säger:

jag blir så trött på mej själv



> Hon säger:

nee hon har den nog kvar tror jag.

> Hon säger:

för de va nog de vi diskutera

Jag säger:

gud va skönt att du har hjärna

Jag säger:

min är tydligen borta den



När börjar nästa kurs????


Hursom. Denna nästan unge som jag har är ju världens goaste.
Trots att hon är blond.
O trots att hon verkar blondare än vad hon eg är i bland=)
Fast på ett bra sätt såklart.
För det är nog ändå så att det är hon som har kollen på min äldsta.
Hon håller min unge nere på jorden.
Tror jag. Eller så bara verkar det så.

Hon är som ett yrväder som far fram som en galning o alltid sjunger.
Helst på sånt som man har gjort sitt bästa att glömma bort.
Hon kan sjunga en rad på en reklamjingel, så det till slut brinner i huvudet på en.

Fast då dessa två ungar kommer ihop händer det nåt magiskt.... De bara skrattar o skrattar.
Det spelar inte nån som helst roll åt vad.
Det är inte mycket som blir rätt då de strålar samman, dessa två.

Och nu har vår halvubge planer på att åka ner till Usa över jul.
Jättekul, verkligen ( om hon nu får visum =)
Men frågan är om Usa är redo för dessa två . Det kommer att svaja rejält over there.
Och de kommer att åka vilse, o sitta o gapskratta på en väggren nånstans då de har åkt vilse.
Dom två är en oslagbar kombination!!!

Antar att det är för att de är lika förvirrade båda  två.

Jag hoppas att det inte är jag som har smittat dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0