Astrid Lindgren rår för mycket i vår familj.

Jag måste hålla upp en varningsflagga till alla blivande småbarnsföräldrar.
Astrid Lindgren är inte alls så bra som alla säger.
Man måste i alla fall ha ett starkt psyke om man väljer att visa sina barn denna fantastiska sagovärld!

Hemma hos oss har vi en tvåoetthalft åring som tror att det är hon som bestämmer.
Om o när hon inte får som hon vill så skriker hon så högt hon kan.
Och det är så högt att vi snart inte har några glas kvar.
Hon vrålar, hoppar o skriker dumma, dumma mamma.
Jag behöver inte ens va i närheten alla ggr som jag får skäll.

Hon skriker dumma cykel så fort hon cyklar. Fast hon tycker att det är det roligaste som finns.

Hon tror att det är hon som är Lotta.

Det knepiga är att hon väljer sina delar i filmerna som hon gillar.

Tjorven- Akta dej för havet, akta dej för havet. Havet är så stort. Den sången har jag fått höra ungefär 64 ggr om dagen. O nu aktar jag mej för allt vatten som finns.

Lotta- Fåna dej inte..... Dumma cykel, dumma mamma, och JAG VILL INTE.

Pippi- Skitoxe!!!

Det kommer att dröja innan jag tar fram nån ny Lindgrenfilm till henne.
Först ska jag va psykiskt stabil.

Det känns som att det kommer att dröja väldigt länge i denna familj =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Men det här känner jag igen :-D

2008-08-19 @ 14:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0