IKEA slinga SVAL

Köpte en jättefin slinga som hette sval på Ikea idag. Denna skulle upp i taket på treåringens rum. Jag är alltid såå ambitiös i allt jag gör.
Det tog en halvtimme att trassla ut den jävla slingan ur paketet. Den är säkert inlagd efter en vacker ordning. Men det tänkte väl inte jag på. När jag väl rätat ut allt så fick jag kalla på assistans hos min trettonåring. Hon lyckades med nöd o näppe att slita sig från msn.... o kom in motvilligt. Jag försökte få henne att först¨å hur slingan skulle sitta så skulle jag stå under o dirigera och fixa tapebitar. Trodde jag. hon nådde knappt o fattade ju inte hur jag ville ha de så vi bytte plats. Jag på en liten pall, inknölad under snedtaket, men nacken dubbelvikt. Hon på golvet under, med den enda uppgiften att bita av lagomt långa bitar av tapen till mej. Detta gick inte bra. JAg höll på att bli tokig varje gång, så jag tog tapen oxå. Då bestämde sig treåring sig för att oxå va med. MELLAN mej, pallen o väggen. Ja men varför ska dom alltid göra så????
Det slutade med att jag liksom hängde över pallen, så lillan skulle få plats, desperat sugande med läpparna på snedtaket liksom för att suga mej kvar. Och bakom röven på mej stod trettonåringen o tryckte på, mot väggen. Detta för att jag inte skulle ramla ner.
De här gick ju bra en stund, tills jag kom i hörnet. Där hängde det en död fluga i ett spindelnät. Den ramlade ner, trettonåringen fick panik o kallabaliken var ett faktum!
Jösses, säger jag bara.
När vi samlat i hop de sårade trupperna så släckte vi och kollade in treåringens reaktion.
Den kom direkt: -JÄVLAR!!!! Va fiiint.
Vad säger man????

För en stund sen ringde min elvaåriga sons mobil. Det var hans kompis( han med sugmärket).
Deras samtal höll på i aton minuter. Min son sa tio ord under den tiden. Tio ord!!!
Jag frågade min son då han lagt på vad polaren ville.
Han svarade: Vi brukar ju ringa o prata med varandra.
- Men ni sa ju inget, sa jag.
- Johoo, svarade han. Men det blåser ju så mycket ute!!!

Jag har slut på svar nu.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hahaha... jag ser det framför mig! :D

2008-10-25 @ 22:49:21
Postat av: lotta

hehehehehehe...ja vad gör man inte för de små liven....då är man böjbar åt alla håll å vinklar...fniss

2008-10-26 @ 15:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0