Jösses

Långfredag.
Då jag var liten så var det den värsta dagen jag visste.
Inget hände, inget öppet, o det var knappt något på Tvn.
Det enda spännande som hände var om man hade lyckats tjata till sig sig påskägget för tidigt o käkat upp allt sån man fick racerdiarre´.

Idag sov min man över, vaknade samtidigt som dom var här o hämtade honom.
Min lilla klimp vaknade kl halv tio. Då smög hennes storebror upp o tog med henne ner. Därnere visade sig att vår katt, hon som tror att hon är människa hade vart upp på bordet o vält o tuggat i sig halva vårt påskris.
Vilka korkade djur!!!!'

Sen vrålade största dottern att nån av katterna hade pissat i hennes väska.

Suck.

Varför gör dom så?

Hur som helst så har vår människokatt haft ner blomman i hallen. O jag ställde upp en halvtrasig kruka tillbaka.
I dag skulle jag ta reda på den.
Men hej o hå säger jag bara.
Det slutade naturligtvis med blodbad.
Suck...
Skar mej rejält i pekfingret. Kände svetten bryta fram....
Så nu sitter jag med jordens tuss på peken.

Knäppte kort o skickade till maken för att få lite medhåll.
Fick ett mess tillbaka; Fryser du om fingret??

Dåre.

Allt jag ville ha var lite tycka synd om.
Nu ska jag gå o ta reda på mitt kök. Ser ut som en sprängd busshållplats i Kwait.
Få se hur många delar jag tappar på kroppen.

Trevlig Påsk mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0