Det ständiga värmeslaget hos oss

Det är åt skogen hos oss. Riktigt åt skogen.
O sedan vår älsta flyttade har det blivit ännu värre.

Jag fryser.
Min make, min trettonåring o tvååringen fryser inte.
Jag o sonen har ett helvete.
Det är värre att va fryssen i ett kallt samhälle än att va varm i ett varmt samhälle...eller hur???
Så fort maken går utanför dörren rusar jag ner o höjer värmen. Sen gäller det att komma ihåg att sänka den innan han kommer hem igen, annars blir det ett himla liv. Det blir det iofs i alla fall, eftersom att han svettas fast det är tio minus inne!
Så egentligen spelar det ju ingen roll....tycker jag.

Så då han är hemma går jag omkring med röd isbitsnäsa, kalla händer...o framförallt....kallt dökött!!!!!
Men varför blir det köttet på kroppen som egentligen inte ens hör till kroppen o som egentligen borde va dött kallast???
Mina krockskydd är som isbitar!!!!!
Men ni ska inte tro att jag får nåt medhåll...nänä.
Sätt på dej en tröja, sa han igår kväll.
Jag hade fleccebrallor, frottestrumpor, linne, långärmad top....o Fleccejacka!!!!
Hemma i mitt eget hus!
Där jag bor lika mycket som alla andra.

Jag fick bara en trött blick av maken då jag gnällde.
-Men gumman, det är 22 gr inne!
-Jamen sa jag. Det är ju rått!
Det hjälpte inte.
Så idag då han åkte o jobbade så rusade jag ner o höjde pannan. Den hade han sänkt till 19!!!! Grader.
Jag höjde....Till 21!!!!
HA!

Det gäller att komma ihåg att återställa den.
O ta bort alla bevis på brottsplatsen!!!!


Kommentarer
Postat av: micke

Du har inte kollat om du har något fel på sköldkörteln? Det kan yttra sig på det sätt du beskriver, dvs att alltid vara frusen?

Mvh

/ M

2008-09-15 @ 11:13:00
Postat av: flinga

pappa vägrar också höja värmen :(:(:( super kallt är det och mamma säger också att de är 21 grader inne och att man ska klä på sig. men faktiskt, det är ju rått!! dönickar.

2008-09-15 @ 12:28:03
URL: http://lillaflinga.blogg.se/
Postat av: elin

ja kolla skoldkorteln.

2008-09-15 @ 15:37:18
URL: http://elinedgren.blogg.se/
Postat av: Irran

Höj till 23gr å låt gubben gå i ett par fräcka tangakalsipper. Antingen blir du varm å sänker eller lär du höja ännu mer. KRAM

2008-09-16 @ 09:58:25
Postat av: Anonym

kanske inte är fel på värmen i huset

2008-09-16 @ 23:22:32
Postat av: Viktoria

Jag är också alltid frusen! Jag sover i hel pyjamas, strumpor, ett vintertäcke med ett sommartäcke ovanpå...(Men så har jag fel på sköldkörteln som några andra tipsade om)

Fast jag var frusen innan dess också. Under 21 grader så hackar jag tänder. Det ÄR värre att frysa än att vara lite varm!

2008-09-21 @ 14:00:46
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0