Åh, va bra det går för mej

Började dagen med att försöka väcka minstingen.
Hon är lika död på morron som sin pappa.
Sen dagis.
Sen lämna nyckeln till min trettonåring som glömmer precis allt i sin värld just nu.
In på sjukan.'
Så hem. Då står gubben Gran utanför.
Det är vår kära granne. Han är väldigt gammal. Men rörlig=)
Han hade plockat en massa äpplen till oss. Liegrann, sa han, o då jag kom upp på bron stod fyra hinkar (!) där
Man kanske ska va glad att han inte plockade mycket.
Hinkarna ville han ha tillbaka, helst på en gång.
Men hej o hå......Jag hällde i allt i diskhon, diskbänken o diskstället. Mycket äpplen blev det.

Satte mej o började kolla på Fn: s barnkonvention.
Det gick ju inte då det luktade musteri i hela köket.
Lika bra att göra nåt åt det först, tänkte jag.
Skiva, skiva, skiva.
Allt medans min katt satt på golvet bredvid o följde varje steg jag tog. (hon är tystare i dag tack o lov)

Äppelmoskok. Äppelsaft i hink i tre dagar.
Och så dristade jag mej att göra äppelvin. Fungerar säkert det med, tänkte jag.
Fem kg äpplen, badbalja o vatten på.....

DÅ RAMLADE KATTEN I  !!!!!

Jamen kattfan!!!!!!

Så jävla nyfiken.

Jag blir så trött.

Det var bara att börja om.
Först tänkte jag faktiskt strunta i det o låssas som att jag inte såg det. Men så kollade jag på kattskrället o hela hon var blöt.

Då tyckte jag att det blev lite äckligt faktiskt.
 Så tänkte jag att jag kan ju inte bara ge bort alla flaskor vin, utan att jag ville ju oxå smaka. Och jag visste ju om det.
Så fick jag lite dåligt samvete.

Gjorde om allt.


Faktiskt!!!

Välkommen ham o smaka, klart om några dagar!!!!

Nu ska ja plugga.
Om jag får för katten!!!!


Kommentarer
Postat av: cecilia

Jag saknar dig, och dina kloka ord. Hoppas allt är bra där ute i storvik! Isak är lite sjuker just nu, men så fort vi är friska och pigga igen, tänkte jag komma ut och hälsa på och vi får? :)

2008-09-11 @ 13:16:41
URL: http://nogg.se/ceciliahagelin
Postat av: flinga

hhahah ja du vet vad jag tycker om katter. Jävla djur jävlar. jag kommer gärna och provsmakar vin (hellst utan katt)

2008-09-11 @ 20:43:25
URL: http://lillaflinga.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Har man lagt ner tillräckligt mycket energi på något så kan man blunda för en hel del. Men nej, jag hade nog också haft svårt att få i mig något som katten badat i först :-)

2008-09-12 @ 14:28:41
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se/
Postat av: Glänsan.

Gu va du grejar gumman... alltid nånting jämt =)

2008-09-14 @ 08:21:41
Postat av: Tingen

Äppelkattvin... ny succé???

2008-09-14 @ 23:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0