Jag tar en till Ipren

Men  jösses vilken helg!
Hoh, säger ja bara.

Fredag:
Kl halv elva kom min nittonåring o hennes kompis med tåget.
Hem, platta håret, kasta på en klump mascara.
Tjejerna ockuperade toa en halvtimme, sen blev dom som nya.
In i bilen, i väg till barnklininken, visade upp lillan, som blivit sjuk av sin kortisonmedicin. Där fick vi vänta, naturligtvis.
Sen full fart, handla, apotek, mat, systemet, presenter. Stressa stressa stressa.
Hem. Hann göra tårta o dammsuga. Ring på dörren. Första gästerna. Koka kaffe, duka fram. Vara trevlig.
Ring på dörren igen, ännu mera kaffe, ännu mera duka fram, ännu mera vara trevlig.
Ring på dörr, kaffe, duka fram, Va trevlig.
Adjö till första gästerna. Adjö till nästa gäster.
Skala potatis, klyfta, på med ugn. Slå i hjäl kycklingen.
äga adjö till två tredjedelara av våra sista gäster. Min älskade systerdotter blv kvar.

Äta mat. Dricka vin. Tack o lov.
Brudarna trängde sig in på toa o gjorde sig klara. Innan de hade fixat allt som behöde fixas med hår osv så låg det en tät dimma i huset. O det luktade värre än en fransk bordell.

Sen drog dom. Då var det som att dra ur en propp.
Jag har verkligen lärt mej vad folk menar då de säger att brudar kacklar.
Det var det värsta jag hört på länge faktiskt.

Jag är väldigt tacksam att vi har en ytterdörr som fungerar.

Orkar inte skriva mer nu.

Återkommer i morgon med uppdateringar om lördagen.


Jag har hittat en själsfrände!!!
En tjej som vet nästan mer om min kusin än vad jag vet!!!
Mmmm....precis.....

Jag har fått en ny idol.
Berättar i morgon.

Puss o pill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0