GUUUU VAAAAA TRÖÖÖÖÖÖKIIIIT

Suck.
Stånk.
Jamen varför?
Jag ska tydligen sy en tyllkjol. Min nittonåring ska ha min sextiotalskjol på sig på sin student nästa vecka. Den min mamma sydde till mej då jag tog studenten.
På stenåldern.
Fast för henne räcker det ju inte att ha den som jag hade den.
Nääähäääruu, hon ska ha den att stå ut. Men fy fan, säger jag bara.
För vem är det som åker på att fixa det?????
Jo, kära mamsen,så klart.
Mindre begåvat känns det som i dag faktiskt.

Jag skulle ju ha gjort den skiten i lugn o ro.
Om inte ryggen hade gått av. Nu sitter jag här o har bara sytt ihop själva tyllen.

Min mamma skule förklara på ett enkelt sätt: Ta en bit, helst satin, o sy ihop, vik ner, resårband o rynka osså vips.

Men jag kan ju nu tala om att det där vipset inte har infunnit sig än. Tror inte att den kommer att göra det heller.

Skulle ha gjort på mitt sätt.

Fast min mamma sa i kväll att : Vi hade ju kunnat köpt en underkjol med...
Jamen suck. Det är en riktig mamma.

Tänker efter före liksom.

Den hjärnan har jag ärvt.

Kommentarer
Postat av: malin

stackars dig...kämpa på!

2008-05-24 @ 00:15:06
URL: http://www.fashionmagnolia.blogg.se
Postat av: Lisa

Ha en trevlig helg :)

2008-05-24 @ 00:16:31
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: johannah

coolt att ni ska ha samma! (fast med olika stil)

2008-05-24 @ 00:21:01
URL: http://johannahthelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0