De maler hål i huvudet på mej

Min trettonåring är helt sanslös.
Hon låter oavbrutet.
Jag menar, pratar hon inte så sjunger hon. Eller övar på opera.

Eller bara mässar rent allmänt.
Hon maler, maler, maler o maler. Konstant. Hela tiden o överallt.

Jag håller på att förlora mitt förstånd.

Eller det lilla som finns kvar efter tretton år med henne i familjen.

Jag blir fortfarande lika imponerad hur mycket oväsen det kan finnas i en sån liten människa.
'

När hon var liten så försökte jag få henne att va tyst ett tag. Jag sa att man bara hade fått ett visst antal ord då man föddes. Och att om hon aldrig var tyst så skulle hennes ta slut innan hon fyllt fyrtio.

Det hjälpte inte.

Och hon är allt annat än tyst.
Hon skulle bli miljonär om hon fick jobb som pausfågel.

Fast risken finns att svenska folket skulle hamna på slutna avdelningar runt om i landet.
O det finns det ju inga resurser för.

Kommentarer
Postat av: 3´s

Hon kommer bli sveriges nästa idolvinnare ....

2008-03-19 @ 10:17:51
URL: http://pokonis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0