Appropå det där med...

vikten.

Då vi ändå är inne på den.

Min älskade kusin tänker ibland på sin vikt hon med.
Eller rättare sagt, på vikten som hon tror att hon har.
Hon lever i nån slags snevriden värld där hon ser kilon på sig själv som ingen annan ser.
Knepigt det där.
Men hur som helst då hon tänker på sin vikt äter hon, eller dricker hon en massa konstiga saker som gör att hon liksom ruttnar inuti.
Det är förenat med livsfara att ha henne med i bilen då hon är inne i en sån viktperiod.
Hon släppte ur sig såna gaser att jag trodde att vår granne hade gått o dött i bilen.
Och det hjälpte inte att vi åkte med fönstren nere.

Herrejösses säger jag bara. Hon kommer snart att behöva köpa en utsläppsrätt om hon ska fortsätta så här.
Allvarligt.

Då är jag nästan hellre fet.
Det blir så dyrt annars.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0