Gå o lägg dej!

Samma kväll som min älskade kusse kom så kom oxå min bäste killkompis.
Han är ju kille. Men han går ändå att prata med =)
Fast det kanske är för att han eg är lite femenim i sina tankar? Eller så är han som en del killar.... Väluppfostrad!

I af, där satt vi o hade en djup nostalgi kväll. Lundell. Ulf Lundell.
Förenat med religion i vår familj.
Eller rättare sagt...i mitt liv!

Min make är inte fullt lika imponerad.

Min kusin älskar denna Lundell lika mycket som jag. Nästan.

Vi hade satt på en av alla min mp3 skivor med denna sköna karl. Gjorde nu vårt bästa att få min vän lika imponerad.

De blev han. Nästan.

Min kusin tjatade o tjatade på honom att han skulle ta en grogg o sova på soffan. Det gör ju inget.
Efter tjat bestämde han sig för att de var nog lugnast att göra som vi sa. För att få tyst på oss, antar ja.

Han fick en grogg i handen, o sen fick han snällt sitta  i sin soffa o lyssna på hur fint vi sjöng. O våra berättelser om alla konserter vi vart på. Klockan var väl två.

Han drack upp den groggen o fick en ny. Hann halvvägs på den.
Då sa min kusin : Nä, nu ska vi sova!
Där satt min vän, som min kusin har tjatat på att han ska va kvar.
 Han hann inte ens dricka upp den goda groggen som han hade fått förrän de var dags att gå o sova!

Stackars karl!
Han fick va vaken knappt en timme sen han bestämde sig för att va kvar.

Då åkte vi i säng. Alla tre!
Min kusin är väldigt bestämd av sig, så de var de ingen ide´att protestera.

Tur att jag är van.
O tur att min vän är väluppfostrad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0