Vad säger man???

Var till sjukhuset med vår minsta idag pga allergi.
Efetrsom att jag är en sån förbannad tidsoptimist så fattar jag inte att själva bilresan oxå tar tid.
Jag ringde in efter halva vägen o svamlade om att bilen var knäpp o att jag skulle bli liiiite sen.

I alla fall....min dotter , drygt två år sov ju naturligtvis då vi dundrar in på parkeringen.Med dundrar så menar jag att jag fortfarande får skjutsa min vackra röv i en 242. Saaben är fortfarande trasig.
Jag rusade ut, låste dörrarna, inte för att det eg skulle spela nån roll, eftersom fönstren inte går att stänga ordentligt, o bagaget inte går att låsa, o det är hål mellan bagaget o hatthyllan o alltså själva bilen.
Men det känns ju ändå lite bättre att låsa.
Hursom...jag klättrade in o drog ut min sovande tvååring o började springa.
Där på parkeringen var det två stycken parkeringsvakter, o de gick omkring o gjorde det de förväntades att de skulle göra.... sätta skräck i folk!
Ja ja, eftersom att det inte är speciellt ofta som jag springer så kvicknade naturligtvis min ängel till då.
Hon får då syn på den ena parkeringsvakten som är svarthyad. Hon spärrar upp sina nyvakna ögon, pekar, o säger med hög o tydlig röst:
- VAD ÄR DET DÄR?
Jag bara stånkade till svar ( min kondis är ju som sagt inte den bästa) - Ja, farbrorn.
Hon pekade igen
-Titta.... Vad är de där?
- Farbron, svarade jag.
- De där? Frågade hon. Sen tilla hon snabbt...  -NÄääää, ponken!!!!!


Råd tas tacksamt emot.


Jag tror inte att han tog illa upp faktiskt.

Men jag kände mej korkad.

Återigen har jag blivit upplärd av min tvååring.

Kommentarer
Postat av: Katja från Borås

Hej igen! ne det är inte våran katt, men vi har en...en blandning mellan skogskatt å bonnkatt. Å va tråkigt med begravning! va det en ung människa? jag va själv på begravning för någon månad sen, Eva fick en hjärnblödning, 37 år gammal, å lämna två barn efter sig!Ingen pappa fanns med i bilden till å börja med! Livet är SÅÅ tragiskt å orättvist! Ja den där crossen det har varit Rasmus liv sen han va fem år. Nu denna vintern har det varit hockey men så fort d fina vädret kom så skulle crossen fram! jag lever inte med Rasmus pappa, min man heter Åke, han är bara pappa till tvillingarna.Rasmus har sin pappa tre mil från oss. Är din lilla kicka två? våra tjejer blir två i augusti. Hoppas vi hörs snart igen!

2008-04-29 @ 18:13:04
Postat av: Anonym

de e bara för gott å läsa dej å din familj...jag fattar inte hur du får till allt så roligt...toka där...kram kram

2008-04-29 @ 22:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0